به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، علی فرخ زاد در جلسه بررسی طرح قطار سریع السیر قزوین – هشتگرد افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری، استانداری قزوین با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برای انجام برخی کارها از جمله فراهم سازی زیرساخت های لازم، واگذار اراضی تعیین شده، معافیت های مالیاتی و گمرکی به همراه ارائه مشوق های تسهیلاتی متعهد شدند.
این مسئول با اشاره به بهره برداری از عملیات ۲ خطه شدن ریل آهن قزوین – تهران و خط آهن قزوین – رشت در سال جاری، اضافه کرد: طرح های یاد شده به همراه احداث بزرگراه های قزوین – تنکابن و قزوین – کلاچای بدون شک ظرفیت های جدیدی را در این منطقه ایجاد می کند که باید در بازنگری پروژه مترو قزوین – هشتگرد دیده شوند.
در ادامه، رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور پژوهش در این جلسه اظهار داشت: طرح اولیه این پروژه به صورت جدی در سال ۹۱ آغاز و پس از مدتی نیز راکد ماند.
غلامرضا منیری ادامه داد: مترو قزوین – هشتگرد در طرح اولیه به طول ۷۴ کیلومتر و ۷ ایستگاه در نظر گرفته شد که ظرفیت جا به جایی ۱۳ هزار و ۴۵۱ مسافر در ساعت را داشت.
این مسئول مطالعات امکان سنجی سیستم ریلی بین شهری قزوین – هشتگرد یادآور شد: براساس برآوردهای اولیه، برای احداث هر کیلومتر مترو برروی زمین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد ریال با احداث ابنیه ها هزینه نیاز است.
تفاهم نامه مترو قزوین – هشتگرد ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری ما بین استاندار قزوین به نمایندگی از دولت و سه مجموعه سرمایه گذاری گیرین اویل به نمایندگی فخرالدین ریاحی، کیا اطلس اکسون به نمایندگی محمد مرتضی جوادی و شرکت راهبرد سازه به نمایندگی کوروش رحمانی منعقد شده بود.
نظر شما